일상이야기 (daily life story)

시작은 아름답다. (The beginning is beautiful.)

내꿈은부자님 2020. 10. 19. 14:48

 한때는 시작이 두려웠던 적이 있었다. 모든 것을  처음 시작 했어야 했고 그 어느 누구도 어떻게 하라, 어디로 가라 말하지 않던 시절이 있었다. 솔직히 말하면 어디로 가라라고 방향성을 제시해주던 사람들은 많았지만 그 속에서 내가 가야할 방향이 어디인지는 찾지 못했었다. 그렇게 방황하다 내 스스로 낭떠러지라고 생각하는 시점에 다다랐을 때 이길이 아니면 안되겠다라고 낭떠러지에서 한발 앞으로 내딛는 그 순간, 그 용기로 인해 인생의 큰 전환점을 맞았다.

 

 그로부터 약 10년이 지났고 내 생활은 이제 모든 것을 처음 시작해야하는 단계는 지나 버렸다. 약 10년 전 낭떠러지에서 한발 내 딛는 그 순간, 나는 한동안 그 순간을 우연이고 천운이라고 생각했다. 하지만 지금 그때를 회상하고 돌이켜 봤을 때 그 순간은 우연도 천운도 아닌, 그리고 낭떠러지도 아닌 단지 내가 묵묵히 걷던 길 한 가운데라는 것을 알게 되었다. 

 

 지금 내 모습은 어떨까? 훗날 10년 후에 지금을 되돌아봤을 때 또 내가 이순간을 낭떠러지에서 위대한 한발이라고 생각할까? 아니면 그저 내가 가고 있는 길 한가운데 일까? 무엇이라도 좋다. 처음 시작했을 때와 다르게 지금의 나는 시작은 두렵지 않게 되었으니. 시작은 이제 나에게 두려움이 아닌 아름다움이다. 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 At one time, I was afraid of the beginning. There were times when everything should have started, and no one ever told me what to do or where to go. To be honest, there were a lot of people who gave me the direction to go, but I couldn't find where I should go. When I reached the point where I felt like I was wandering about myself, the moment when I stepped forward from the cliff saying that it should be this way, I met a great turning point in my life because of that courage.

 

 About 10 years have passed since then, and my life is now past the beginning of everything. The moment I took a step on a cliff about 10 years ago, I thought it was a coincidence and luck for a while. However, when I looked back and looked back at that time, I realized that the moment was not a coincidence, no luck, and not a cliff, but just in the middle of the road I was walking silently.

 

 How will I look now? When I look back 10 years later, will I think of this moment as a great step on a cliff? Or is it just in the middle of the road I am going? Anything is fine. Unlike when I first started, I am not afraid of the beginning. The beginning is beauty to me, not fear.

반응형